Mindcraft 2010, Salone Internazionale del Mobile, Milan, Italy

 

invitation Mindcraft 10

 

Mindcraft 2010

The exhibition was curated and designed by Danish architect Karen Kjærgaard and featured twelve compelling works that look to characterize the experimentation and adventure that modern materials and a fresh outlook have afforded the wealth of new artistic talent in Denmark.

Danish craft and design has witnessed a surge of revitalization and fresh drive in recent years, and this year could be said to mark the pinnacle of aesthetic development.

It was the third time that DANISH CRAFTS presented MINDCRAFT during Salone del Mobile, with the exhibition on display in Zona Tortona, Milan.

Photographer: Jeppe Gudmundsen

 

 

 

 

M10

Værk frem for produkt

Objekt frem for design

Content frem for consumption

Engagement frem for entertainment

Limited edition med potentiale for produktion

Materiale

Materiale

Materiale

&

Materiale

MINDCRAFT 10

WOULD YOU MIND?

vil med (arbejds-) titlen gerne på en underspillet måde stille spørgsmål, igangsætte tanker, provokere. 

Der er ikke entydige svar,- men et spørgsmål er stillet! 

Og en proces sat i gang.

MINDCRAFT er en aktivitet afledt af den udvikling der har præget dansk kunsthåndværk de seneste år:

From Handcraft  to Mindcraft, 

MINDCRAFT viser kunsthåndværkets potentiale som 

fornyer af traditionen,

øjenåbner i forhold til brug af materialet 

og 

igangsætter af processer. 

Derudover er (New) Danish Crafts nyskabende i forhold til indhold og koncept, som i visse (de bedste!) tilfælde formår at kommentere vores selvopfattelse og det liv vi lever.

WOULD YOU MIND?

Er et spørgsmål til beskueren, en invitation til at tage stilling til det, man ser. Kunne du tænke sig at sidde i en stol af papir, hvordan ville verden se ud hvis vi kunne tage den på os i form af en strikket kåbe, hvad sker der når glødepæren forsvinder og vi sidder i det kolde lys, hvem kunne tænke sig en hjort som oppusteligt kæledyr?

Ved disse (ledende) spørgsmål engageres beskueren, and is urged to consider craft and craft skills not in egotistical isolation, but in vital and continous connection with each other, embodying craft as a living impulse.

CRAFT represents our culture, 

and the beauty of interaction between 

ART, ARCHITECTURE and DESIGN. 

CRAFT is tangible materiality in a world of immaterial values.

KK/021109